שילוב הטכנולוגיה בהוראה הוא נושא מאד מדובר היום , ואני מאד שמחה שבניגוד להרבה קורסים חשובים שתלמידי הסבה לא עושים, קורס זה הוא חובה.
חוויותי מהקורס הן בעיקר מחשבות שהתעוררו לי במהלך הקורס, מחשבות שעוזרות לי לבנות את האני מאמין שלי כמורה וגם דרך החינוך שהייתי רוצה לילדיי.
יש לי לא מעט רתיעה משילוב הטכנולוגיה בהוראה, פחד שנאבד את הקשר האישי והחשוב עם הילדים. הטכנולוגיה מהירה, ממכרת , מושכת ומסוכנת ולעיתים אני חוששת שאנחנו נכנעים לכך שהילדים מתרגלים לטכנולוגיה בבית ולכן מביאים אותה לבית הספר.
ידוע לי כי דרך הטכנולוגיה אפשר להשיג יתרונות רבים, חשיפה לידע, עידוד לסקרנות וגילוי עולמות שלא היו קיימים לפני. הטכנולוגיה בבתי הספר מרחיבה מאד את עולם האפשרויות של המורה ויכולה אף לשנות את כל מהותו והתפקיד אותו הוא ממלא בכיתה.
בקורס כולו עברתי בין מחשבות על פליאה מהכלים המופלאים אותם מביאה הטכנולוגיה אל תוך השיעור עד מחשבות על רתיעה וחשש ממה תעשה הטכנולוגיה לילדות של הילדים שלנו.
האם הטכנולוגיה תהרוס את הקשרים החברתיים? תהרוס את ההכרות של הילדים עם גופם ויכולתיהם? אם כל התשובות נמצאות באינטרנט למה לחשוב? לחקור? להתאמץ?
איך נעודד ילד לגלות על מעגל חשמלי רק על ידי כמה חוטים בטריה ונורה אם סדר החיבורים הנכון קיים באינטרנט? איך ילד ידע שכחול ואדום יוצרים סגול אם בתוכנות ציור ,הסגול כבר מוכן?
באחד המפגשים ראינו סרטון על כיתה שלומדת בצורה פרונטלית רגילה ואיך הם לומדים באותה צורה גם שיש מחשב בכיתה. טכנולוגיה יכולה להיות מאד משעממת ולא תורמת אם לא משתמשים בה נכון. היא יכולה להיות לעזר רב לילדים מתקשים ולמורים שצריכים דברים שהילדים לא רואים ביום יום. אך על המורה התפקיד החשוב מאד לתווך בין הטכנולוגיה לילדים.
למרות כל היתרונות אני מקווה מאד שבתי הספר לא יכנעו לטכנולוגיה. שלא יחלקו טאבלט לכל ילד ושזמן הצפייה במסכים לא יגדל.
כן הסכמתי עם תיאוריות רבות שהועלו בקורס על תפקידו של המורה, אני בעד לעודד למידה עצמאית, אני מסכימה שהחינוך צריך להיות מסקרן יותר, מגוון ומעורר. אני חושבת שמורה יכול לקחת צעד אחורה גם בלי לשים מחשב במקומו. ילדים יכולים ללמוד המון גם אם הם יכנסו לחדר מלא ספרים, משחקים, צבעים וכלי נגינה. את המחשב לא הייתי שמה במרכז הכיתה.
אני שמחה שקבלתי כלים רבים לגיוון וחשיבה על דרך בניית השיעורים שלי, מקווה שאדע לשלב נכון את הטכנולוגיה בכיתה שלי.


אתי שלום
השבמחקתודה על השיתוף בחשיבה ובתובנות על השיעורים ושילוב הסביבה המתוקשבת בתהליכי הוראה ולמידה.