את אימוני ההוראה שלי אני עושה בבית הספר בסאלד בכיתה ה. אני פוגשת אותם מתחילת השנה פעם
בשבוע, ומלמדת אותם שיעורים שונים, גיאוגרפיה, היסטוריה, חגים ועוד. בחדר מחשבים מעולם לא הייתי .איתם ותכנון השיעור היה מאתגר מאד.
לא ידעתי מה היכולות שלהם
בעבודה במחשב חוץ משאין להם שיעור מחשבים קבוע במערכת. פחדתי שההתלהבות מחדר
המחשבים תהיה כה גדולה שלא אצליח לאסוף אותם לשיעור וגם חששתי משיעור שבו אני רק
רואה את הגב שלהם ולא את פניהם.
בגלל הקרבה של השיעור
ליציאה לחופש הגדול בחרתי לעשות שיעור בכישורי חיים על ניהול הזמן בחופש. עברתי על
לא מעט מערכי שיעור.
הרגשתי כי אומנם קבלתי
כלים רבים לשיעור מתוקשב אך רובם היו באופן תיאורטי. לא ידעתי כיצד להפעיל את
הכלים ביותר מעשרים מחשבים במקביל ואיך אפשר לעשות דברים רבים מבלי שיש לילדים
מייל ושלרובם אין אפילו ידע בסיסי בהקלדה ושימוש בתוכנות.
בעקבות דברים אלה החלטתי
לעשות שיעור מתוקשב פשוט מאד וההתמקדות תהיה בנושא ולא בשימושי מחשב. בחרתי שנעשה
שימוש בסיסי בתוכנות המחשב- וורד ואקסל ונעזר בדף שיתוף.
לאחר החלטות אלה היה לי
קל יותר לבנות את השיעור. נתחיל את השיעור בשיר על חופש שיכניס לאוירה, אשוחח איתם
על כמות ימי החופש, על לוח שיתוף הם ישתפו את הרעיונות שלהם לחופש, באקסל ימלאו
לוז שבועי ובוורד יענו על שאלות.
שוחחתי עם המורה המאמנת
שלי והחלטנו כי נושיב את הילדים בצורה כזו שהמתקשים בכתיבה והבנה ישבו ביחד קרוב
אליה.
הכל מוכן!

אתי שלום
השבמחקניכר שהשקעת חשיבה ותכנון לקראת השיעור המקוון.